keskiviikko 26. elokuuta 2015

TULEVAN SYKSYN TREENEISTÄ



Uusi ja jälleen hiukan erilainen treeniohjelma on nyt alkanut. Ohjelmassa on nyt jälleen vuorossa peruskunnon kasvattamista, painonnostoa ja perusvoimaa sekä paljon voimistelu- ja taitotasojen parantamista. Keskitymme painonnostoliikkeiden parantamiseen, tekniikkaan ja siihen staminan kasvattamiseen, eli pitkiä tankojumppia on tiedossa. Aamutreeneissä kasvatetaan peruskuntoa uimalla, soutamalla, juoksemalla ja tekemällä lajinomaisia peruskuntotreenejä. Voimistelutaitojen harjoittelu näkyy vahvasti myös ohjelmassa.

Omat heikkoudethan on tuolla temppuilupuolella renkaissa, köysissä ja leuanvetotangossa. Muscle upit on tämän vuoden puolella saatava kulkemaan kunnolla. Siinähän on sitä tekemistä! Aloitan nyt onneksi treenaamisen kehonpainoharjoitteluguru Antti Pokin kanssa. Muutama ystäväni on kehunut Anttia mulle sen verran, että halusin itsekin aloittaa treenaamisen hänen valvovan silmän alla. Erittäin hyvä päätös, sillä juuri näihin asioihin tarvitsen kunnolla asiantuntevaa apua. Olen siis hyvin luottavaisin mielin myös muscle up -juttujen suhteen, kyllä ne tästä lähtee!

Karjalan Kovin -kisan jälkeen jäi kauhea kisainto ja -nälkä päälle ja siksi pohdinnassa on: osallistuako syksyn kisoihin vai ei? Saliltamme on muutama jo ilmoittautunut Unbroken -karsintoihin ja itseänikin nyt alkoi vähän kutkuttaa. Mietin, haluanko enemmin keskittyä pelkkään treenaamiseen ja hyvän pohjan ja paketin rakentamiseen koko syksyn ja hakea kisakuntoa vasta keväälle. Olen haaveillut crossfit -kisojen lisäksi kisaavani painonnostossa. Näin aloittelijana nuo opiskelijoiden nostokisat Tampereella voisivat olla hyvä vaihtoehto, sillä sinne pääsee ilman kilpailulisenssiäkin. Tykkään painonnostosta tosi paljon ja siinä kisaaminen jotenkin kiehtoo mua. Mun mielestä crossfitissa ja painonnostossa kisaaminen sopii hyvin yhteen. Juuri sellaista paineen alla nostamista olisi hyvä ja kiva päästä harjoittelemaan.

Treenien suhteen sävelet ovat selvänä, mutta nämä kisajutut ovat vielä auki. Pian on tehtävä päätöksiä! Mitäs te ootte mieltä? Entä muut CrossFit kisaajat, miltä tuleva syksy näyttää?

SHARE:

4 kommenttia

  1. Paljon kisoja, niin saat rutiinin. Ota kisat yhtenä treenipäivänä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, se voisi olla ihan fiksua. Kisaamisen oppii vaan kisaamalla.

      Poista
  2. Elli, sä oot kehittyny älyttömän nopeasti CrossFitissä. Huippua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, on sitä treenattukin kovasti ! :D

      Poista

© ELLI GROMOV

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig