maanantai 10. elokuuta 2015

KISAVALMISTELUT

7954

Olen treenannut viime viikon loppuun melkein täysin samalla lailla kuin muu kisaryhmä, sillä lailla kuin olisin treenannut vaikka en Karjalan Kovin -kisaan olisi menossakaan. Tietysti Bar Amandaa oli testattava ja lenkille oli sen 12KM:n julkaisun jälkeen heti lähdettävä :D Nyt kun kisaan on enää vajaa viikko, ei tässä paljoa voi eikä kannata enää tehdä kun keräillä voimia.

CrossFit -kisoihin valmistelu on mulle täysin uusi juttu, ja se miten juuri mun se kannattais tehdä, on suorastaan aika hakuammuntaa. Sen takiahan sitä kuitenkin mennään, testataan ja kisataan, että opittais jotain. Oon kilpaurheillut joukkuevoimistelussa ja muutamat juoksuskabatkin on juostu, joten ei kisaaminen ihan vieraskaan asia mulle ole. Tuleva kisa on kuitenkin kolmipäiväinen ja se tulee olemaan rasitukseltaan täysin omaa luokkaansa verrattuna mihinkään mitä olen aikaisemmin tehnyt. Todella vaikea ennustaa, miten kroppa tulee käyttäytymään ja sen takia on myös mahdoton tietää juuri oikea tapa valmistautua.

Treenejä on nyt vähän hidastanut mun kipuileva olkapää. Luulin pääseväni helpolla sen kanssa, mutta kyllä se jaksaa vaan vaivata. Onneksi pian valmistuva fyssari Laura on ihan mielettömän taitava, ja parantaa oikeesti vaivan kuin vaivan. Eilisen käsittelyn jälkeen käsi tuntuu melkein normaalilta! Ennen käsittelyä en saanut juuri nostettua kättäni sivulta ylös, tai se ainakin teki tosi kipeää. Mun pupillit siis suorastaan laajeni shokista kun huomasin käden liikkuvan käsittelyn jälkeen aivan normaalisti. Kiitos Laura! Toivotaan, että saan nyt vaan pidettyä olkapään hyvässä kunnossa.

Suunnitelmissani oli tässä viime viikkojen aikana treenata enemmän noita suuria heikkouksiani: muscle up tekniikoita ynnä muita tanko/rengasjuttuja, mutta on ollut kuitenkin pakko antaa tuon olkapään rauhoittua. Tiedän, ettei noita taitojuttuja muutenkaan opi lyhyessä ajassa, mutta tekniikkaa olisi kuitenkin voinut vielä hioa. Nyt mennään vaan näillä taidoilla mitä on.

Treenit on muuten kulkeneet ihan mukavasti. Kisaa edeltävä viikko alkoi viimeisellä pitkäkestoisella ja kovatehoisella metconilla, joka sisälsi vähän kaikkea, ja liikkeiden välissä aina juoksua. Kunnon hapottava setti. Tämä oli siis viimeinen treeni, jonka tein yhdessä muun kisaryhmän kanssa. Sen jälkeen olen levännyt, tehnyt painonnostotreeniä ja käynyt juoksemassa sen 12 kilometriä kisavauhtia hiukan rennompaan tahtiin. Tänään on vielä tarkoitus tehdä lyhyt, mutta kova metcon -treeni ja sitten aionkin levätä sekä pitää itseni aktiivisena ja virkeänä.

Oon myös alkanut tankata vähän hiilareita, jotta tulevana viikonloppuna olisi varmasti glykogeenivarastot täynnä. Ihan normaalisti olen siis syönyt, hiilareita vaan vähän enemmän kuin muuten. Eipä tässä muuten mitään sen ihmeempiä, nyt vaan kasvattamaan sitä kisanälkää. Enää viisi päivää ja sit mennään ja kovaa!!
SHARE:

4 kommenttia

  1. Toivottavasti olkapää pysyis kunnossa kisoissa! Paljon tsemppiä Elli! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, toivotaan näin! :)

      Poista

© ELLI GROMOV

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig