torstai 11. kesäkuuta 2015

TAVALLINEN TORSTAI

7649

Joskus toivoitte kirjoittavani päivän ja koko viikonkin treenejä sekä ruokailuitani, mutta jotenkin olen ollut laiska etenkin noita ruokia ylös kirjaamaan. Arkipäiväni menevät aika samanlaisen kaavan mukaan aina, mutta sitähän se arki on: rutiineja. Eilen kuitenkin alkoi koulusta kesäloma, hurraa!! Nyt arkikin alkaa hiukan muuttumaan, aikaa on enemmän treeneille, töille ja myöskin sille lomalle. Kirjoittelen teille nyt yhden viime viikon päivistä, treeneineen ja ruokailuineen. Vaikka sanoin, että päiväni ovat aika rutiininomaisia, niin eivät ne kuitenkaan aina ole samanlaisia. En treenaa tuplasti joka päivä, joka päivä ei ole myöskään töitä enkä joka päivä syö samalla tavalla.

Herätys 05:40
Oh, onpa väsy. Pesen hampaat ja kasvot kylmällä vedellä, ja vaihdan treenivaatteet päälle. Päätän kokeilla tehdä soututreenin tyhjään vatsaan, (mikä oli virhe). Jos sitä pyörämatkalla vaikka heräis enemmän. Ah ihana auringonpaiste näin aikasin aamusta, poljen tyytyväisenä boxille.

Boksilla 06:15
Lauran kanssa päätetään tehdä intervallit ulkona. Tuntuupa kesältä! Nyt alan olla jo hereillä, Laurakin nauroi mun väsyneelle naamalle. Lyhyehköt lämmittelyt alle ja soutuintervallit käyntiin: 12 x 500m / 30' palautuksilla. Nää intervallit on aina tosi raskaita, kolmannen kohdalla on sellanen fiilis, ettei nää koskaan lopu, mutta puolivälin ylitettyä alkaa jo hymyilyttää. Välillä kun suljen silmät soutaessa, pääsen jotenkin outoon moodiin, ja todella nautin siitä, että vien itseni äärirajoille. Sinne äärirajoille kyllä itseni veinkin, sillä viimeisen 500 metrin jälkeen tuli oksennus. Hah, ei mitenkään tavoiteltavaa tietenkään, mutta vedinpähän ainakin täysillä. Tietysti sillä, etten syönyt ennen treeniä mitään, saattoi olla osaa tähän. Jatkossa pysyn siinä, että vähintään smoothie ennen treeniä. Tää kokeilu jäi kokeiluksi. Ilokseni kuitenkin huomasin, että intervalliaikani olivat parantuneet talvesta noin 10-15 sekunnilla. JES!


7829

Kotona 07:25
Nyt on nälkä. Teen ison smoothien, johon laitan banaanin, mustaherukoita, maustamatonta heraproteiinia, CocoVin vihermixia, mantelivoita, psylliumia ja mantelimaitoa sekä teen myös kahden munan munakkaan, jonka sekaan heitän kourallisen herkkusieniä ja yhden tomaatin. Lisäksi juon kupillisen kahvia, ja runsaasti vettä. Aamupalaa syödessä katson aamun uutiset ja sen jälkeen käyn suihkussa (yllätysyllätys). Sit vaatteet päälle ja menoks kouluun!

Koulussa 09:00 
Virallisesti kouluni loppui jo 2.6 järjestettyyn muotinäytökseen Helsingin kattilahallissa, mutta mulla on vielä yksi kesäkurssi meneillään, kankaanpainantaa. Tehdään oma printti/kuva ja valotetaan se seuloihin, minkä jälkeen kuvaa voi painaa kankaalle. Aion tehdä kangaskasseja ja t-paitoja. Mennään lounaalle 11 aikaan, mutta kaipaan jotain jo kymmeneltä. Syön CocoVin brownien makuisen patukan välipalaksi, nam.

Lounas koulussa 11:00
Tarjolla ei ole mitään älyttömän hyvää ruokaa, mutta nälässä menee nyt melkein mitä vaan. Syön lautasellisen riisiä ja lihakastiketta, sekä toisen lautasellisen salaattia. Jälkiruoaksi kuppi kahvia.

Lähden koulusta boksille 13:15
Tavallisina koulupäivinä en voisi lähteä näin aikasin, mutta nyt kesäkurssilla on hiukan rennompaa, ja olin oikeastaan saanut tehtyä kaiken valmiiksi, mitä tänään pystyi tekemään. Syön banaanin välipalaksi ennen pyörämatkaa treeneihin.

Boksilla 13:30
Jee täällä taas! Nyt ois vuorossa tempausta ja valakyykkyä. Tehdään lämmittelyksi burgener warm up:ia ja kyykkyjä, tuplanaruhyppyjä, käsilläkävelyä ym. Olen huomannut, että kyykkyä lämmitellessä hyödyn todella paljon siitä, että laitan kuminauhan polvien ympärille. Suosittelen testaamaan!

Lämmittelyjen jälkeen siirrytään snatch balanceen, joka on siis yksi tempauksen apuliikkeistä. Liike aloitetaan tanko niskasta ja "pudotus" kyykkyyn kädet samalla suoristaen. Tää ei todellakaan oo mun lempiliike, vaan tää tuntuu jotenkin tosi oudolle. Tätä pitäis saada tehtyä melko reippaasti isommilla painoilla kun tempausta... No joo, oli se kuitenkin viime kerrasta jo kehittynyt! Valakyykystä olin tosi iloinen, sillä mulla on ollut jo pidempään ongelmia/kipuja lonkassa enkä ole oikein pystynyt kyykkäämään syvään. Nyt kipuja oli hädin tuskin ollenkaan ja tein valakyykyssä kolmosia 65 kilolla.

Oon ennenkin varmaan valittanut mun käden pienuudesta, ja siitä kuinka en yllä tarpeeksi hyvään lukko-otteeseen ja kuinka helposti ote lipsuu paksusta tangosta. No ei se valittaminen mitään auta, vaan päätettiin, että jätän naisten ohuemman tangon telineeseen ja alan tekemään treenit miesten tangolla. Näinhän se ote vahvistuu. Tehtiin loppuun kuuden minuutin EMOM touch and go -tempausta. Touch and go tarkoittaa siis sitä, että toistojen välissä tanko vaan koskettaa lattiaa ja lähtee samantien uuteen toistoon. Olin ihan tyytyväinen settiin. Treenin jälkeen vedän Evolutionin suklaanmakuisen palautusjuoman.

7289

Kotona 16:15
Suoraan suihkuun. Jes, eilistä ruokaa on vielä jäljellä, eikä tarvitse alkaa kokkailemaan. Syön kanafileen ja ison annoksen uunijuureksia: bataattia, parsakaalia, lanttua ja porkkanaa. Syödessä luen samalla blogeja. Hetken ehdin luonnostella yhtä projektiani ja lepäillä, sillä kohta olis lähtö töihin. Ohjailen Lahden Forever kuntoklubilla Bootcampia sekä Tabataa.

Töissä 18:55
Pyöräilen töihin, ja olen vähän etuajassa. Puoli tuntia kestävä Tabata alkaa 19:15. En tiedä mikä siinä on kun poljen aina jotenkin ihan hikihatussa paikasta toiseen, vaikka ei olisikaan kiire. Sit saan kärsiä jälkihiksasta kohteessa. :D Tästä tulikin mieleeni, että haluan uuden pyörän!! Mun pyörä on tollanen todella raskas mummopyörä, jossa kolmas vaihde on niin raskas, että reisiä hapottaa ja kakkosvaihde tuntuu taas kuin polkisi tyhjää. Kaiken lisäksi eturengas on vähän vino, koska joku tyyppi ajoi täysillä pihasta mun kylkeen… Kiitos vain. Pyörähuollon paikka vissiin. Tai ehkä saan sen mun maantiekilpurin haettua kesällä Vaasasta! :)

Kotona 20:05
Huh, kotona! Nyt alkaa olla jo väsy.. Teen iltapalaksi kaksi minuuttileipää mikrossa, sekä syön myös omenaviipaleita maapähkinävoilla. Ajattelin lukea vielä kirjaa, mutta ei jaksa. Jumitan jonkun aikaa tietokoneella ja pikkuhiljaa alkaa luomet painaa. Se olis Ellin nukkumaanmenoaika, hehe. :D

Nukkumaan 21:15

Onkos teillä jo kesäloma alkanut?
-Elli
SHARE:

6 kommenttia

  1. Mä olen jo kauan haaveillut aikaisista aamutreeneistä, mutta ilta venähtää aina liian pitkäksi. Varsinkin nyt kesällä keksii vaikka mitä tekemistä pitkälle yöhön, ja aamulla väsyttää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei noita aamutreenejä jaksa jos ei mene tosi aikasin nukkumaan. :D sit toisaalta jos herää noin aikasin niin ei jaksa illalla enää mitään niin on pakko mennä nukkumaan :D Kyllä kesän tuomat pitkät valosat illat vaikuttaa itteenikin, mutta ostin just pimennysverhot nii pääsee helpommin uneen ;)

      Poista
    2. Mä olen nukkunut pimennysverhoilla koko ikäni. :D
      En saa ollenkaan unta jos ei ole ihan pimeää nimimerkillä kuka on ripustellut pyyhkeitä hotellin ikkunaan koska ei ollut pimentäviä verhoja :DD

      Poista
    3. Hahah :D Sain nyt tosiaan uudet verhot tankoon ja ai että uni maistuu paremmalta! :)

      Poista
  2. Hauska postaus! :) itelle ei sopis toi noin aikanen treenaaminen, tai no ehkä kaikkeen tottuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei se ehkä kaikille sovi, mutta uskon kans, että kaikkeen tottuu kun jonkin aikaa antaa rytmin muuttua! ;)

      Poista

© ELLI GROMOV

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig