lauantai 7. maaliskuuta 2015

OPEN 15.2

6937

Meillä ohjelmoinnissa Open -treenit sijoittuvat aina lauantaille, ja tänään teimmekin lajin 15.2.


15.2:
Every 3 minutes for as long as possible complete:
From 0:00-3:00
   2 rounds of:
   10 overhead squats (95 / 65 lb.)
   10 chest-to-bar pull-ups

From 3:00-6:00
   2 rounds of:
   12 overhead squats (95 / 65 lb.)
   12 chest-to-bar pull-ups

From 6:00-9:00
   2 rounds of:
   14 overhead squats (95 / 65 lb.)
   14 chest-to-bar pull-ups

Etc., following same pattern until you fail to complete both rounds

Laji julkaistiin taas torstain ja perjantain välisenä yönä, ja kappas, mä heräsin joskus neljän aikaan aamuyöstä hassuun uneen. Unessa oltiin porukalla jenkeissä ja osallistuttiin siellä johonkin suureen CrossFit -tapahtumaan, jossa tehtiin 15.2 laji. En siis vielä tiennyt, mitä lajissa tehtäisiin, mutta unessani lajissa tehtiin hspu, ohs ja c2b. Heh, aika hyvin ennustettu. :D Tällä viikolla en yhtään jännittänyt lajia, mutta silti heräsin vaistomaisesti tsekkaamaan, mitä meille on keksitty. Käyköhän näin nyt jokaisena perjantain aamuyönä tulevien viikkojen ajan? :D

Laji oli siis toisto viime vuoden Openeista. Niin kuin viime Open -postauksessani kerroin, vuosi sitten minulla oli vasta ajatus CrossFitista ja kesällä testailin muutamia sen vuoden Open -lajeja. Tämä laji ei harmikseni ollut yksi niistä. Olisipa ollut hauska verrata suoraan tämän vuoden tulosta viime vuotiseen. Anyways, viime vuonna en saanut yhtäkään chest to baria, joten ihan hyvää edistystä siitä ainakin.

Oli tosi vaikeaa arvioida etukäteen, miten laji tulisi menemään. Valakyykyssä olen melko vahva, joten ajattelin, että se ei koituisi ongelmaksi. Rinta tankoon vedot puolestaan kuulostivat pahoilta. Tiesin etukäteen, että niihin suoritukseni tulisi lopulta takertumaan. Viime viikollakin kädet väsyivät tangossa roikkumisesta, joten arvelin, että tässä fiilikset tulisivat olemaan vähintäänkin yhtä pahat.

Mites se sitten meni?

Surkeasti. En ollut nähtävästi palautunut täysin menneen viikon kyykkytreeneistä, ja se kostautui sitten tänään. Valakyykyt kyllä menivät putkeen melko kevyesti, mutta ei läheskään niin nopeasti kuin olisin toivonut. Yllättävää, että jaloissa alkoi hapottaa niin nopeasti. Huono palautuminen selkeästi vaikutti. Ongelmaksi kuitenkin koitui nuo chest to barit. Ensimmäisellä kierroksella ne tuntuivat vielä helpoilta, ja pätkin ne kahteen osaan 5 + 5. Toisella kierroksella ranteissa alkoi jo puristaa ja ote lipsua. Kello alkoi lähestyä kuutta minuuttia ja minulla oli vielä pari c2b:ta tekemättä, luulin, että ehtisin, mutta jäin kuitenkin yhtä toistoa vaille.

Arvatkaa vaan, kuinka paljon mua ärsytti! Miksen tajunnut ottaa hullua loppukiriä? Yhden toiston nyt tekee väkisin vaikka miten päin. Olisin päässyt tavoitteeseeni, kolmannelle kierrokselle jos olisin hiukan enemmän pystynyt tsemppaamaan. Voi pettymys.

En aio kuitenkaan uusia lajia, sillä tässä kohtaa siinä ei olisi mitään järkeä. Päätavoitteemme ohjelmoinnissamme on kuitenkin perusvoiman kehitys, joten lajin uusiminen vain sotkisi muuta treeniä. Se, miksi teemme Openit on enemmänkin sitä kisaamisen harjoittelua ja henkistä treeniä. Opimme, miten käyttäydymme "kilpailutilanteessa" ja näemme, missä tarvitsemme taas enemmän harjoitusta. Aion uusia lajin kesällä, kun metconeja on enemmän alla. Silloin sitten tykitetään neljännelle kierrokselle asti! :D

Mitä mä tästä sitten opin? Epäonnistumiset opettavat oikeastaan enemmän kuin onnistumiset. Tiedän, että seuraavalla kerralla en tee samanlaista "virhettä", vaan jatkossa tuun kirimään kovemmin. Olen kokenut paljon onnistumisen tunteita voimasarjoissa kehittymisen myötä, joten on ihan hyvä, että välillä jotain jää hampaankoloon. Nyt mulla on taas entistä isompi nälkä ylittää itseni, ja sen aion tehdä heti seuraavassa treenissä!

Kyky kääntää negatiiviset asiat positiiviseksi on tosiaan taito, jota kannattaa harjoitella! :)

-Elli
SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© ELLI GROMOV

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig