keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Poweria jalkoihin


Tavoitteenani on saada vähän lisää voimaa, räjähtävyyttä ja räjähtävää voimaa näihin koipiini. 
Luvassa siis mäkivetotreeniä. Juostaan täysiä. Ylämäkeen. Jeeee ja… ...phuuh!
Suosittelen kaikille mäessä juoksemista, vaikka ei sen isompia tavoitteita olisikaan. Tämä treeni nostattaa sykettä korkealle ja jalat vahvistuvat. Treenin ei myöskään tarvitse olla kovin pitkä, koska se vedetään täysillä.

Tein tämän maanantai-aamusta, ja voin kertoa, että olipa hyvä startti viikolle! Koko päivän olin energinen ja iloinen.

Lämmittele ensin kevyellä hölkällä noin 15-20 minuuttia, ja tee kevyitä, lyhyitä ja pumppaavia venytyksiä. Valitse lyhyt ja jyrkkä mäki. Jos olet aloittelija, voit hyvin valita loivankin mäen. On tärkeää, että mäki on kuitenkin lyhyt, jotta vauhti pystytään pitämään kovana. Näin se räjähtävyys kehittyy.

Tee yhteensä 5 vetoa mäkeen. Jos sinulla on käytössä sykemittari tai kello: katso, että jokainen veto on edes hiukan edellistä nopeampi. Seuraile myös sykettä, viimeisessä vedossa syke saa nousta ihan maksimiin asti. Muista, että sykkeen täytyy joka vedon välissä tasaantua. Seuraava veto saa alkaa vasta kun syke on laskenut. Jos sinulla ei ole kelloa, se on ok, yritä vain kuunnella ja tarkkailla hengitystäsi.

Mäkivetojen jälkeen mittaa tasaiselta maastolta äskeisen mäen mittainen matka.
Nyt tee 4-5 juoksuvetoa. Keskity, että lähtö on räjähtävä.
Lupaan, että nyt menee lujaa ja tunnet vauhdin.
Muista näissäkin vedoissa kunnon palautukset, vaikka tuntuisikin kevyemmältä.

Älä unohda loppuverryttelyä. Hölkkää ja kävele 15-20min ja tee kevyet loppuvenyttelyt: lonkat, pohkeet, etu- ja takareidet sekä pakarat.

Hyvää treeniä!
Nyt kannattaa nauttia ulkotreeneistä kun maa ei ole vielä liukas eikä ilma liian kylmä.
xo Elli




SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© ELLI GROMOV

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig